middle-shadow bottom bg

Mifon

 

Cisco & Linksys/Sipura

 

Har du modtaget en ny boks fra mifon familien, er det IKKE nødvendigt at benytte nedenstående vejledning. Tilslut blot din boks – og den skulle gerne gå online

Har man en LinkSys/Sipura SPA1001, SPA2000, SPA2100, SPA2102, RTP300, WRP400, PAP2-NA, PAP2T, – Cisco SPA112 eller en Cisco SPA122 kan denne autoprovisioneres (auto indstilles) til mifon’s systemer.

For at udføre manuel opsætning skal du logge ind i boksen via din browser, og opsætte din boks til mifons systemer.
Du skal derfor bruge telefonens IP-adresse som skal indtastes i www-feltet i din browser.

IP oplæses i telefonen ved at løfte røret og ringe:
* * * * (4 stjerner)
Når der kommer en engelsk talende i røret, så taster man 1 1 0 # fra den tilsluttede telefon.
– Herefter oplyses ip adressen til din adapter. Fik du ikke det hele med, så kan man blot taste 1 1 0 # og få den oplyst igen.

Har du problemer med at åbne IP-adressen i din browser, prøv følgende:
Ring * * * *
Når den engelsk talende person er i røret, så tast 7 9 3 2 #
for at vælge at slå funktionen til så tastes: 1 #
Herefter trykkes 1 for at gemme og man kan efterfølgende lægge røret på.
– Dette åbner op for WAN adgang til din boks.

Prøv dernæst at åbne IP-adressen igen i din browser.
Åbner du op for tilgang via WAN, skal dette lukkes igen når konfigurationen er lavet, og du kan igen ringe fra din telefon og følge ovenstående scenarie med nedenstående koder.
Luk for WAN igen, ved at gøre følgende: Ring * * * * 7 9 3 2 # 0 # 1 – Læg røret på.

Når siden for din boks vises i din browser, skal du gøre følgende:


Har du en SPA112 eller SPA122 kan det gøres nemt ved blot at logge ind med brugernavn og kode som admin
(Dette er kun hvis den er blevet resat)
Efter login kan du ændre adresse linjen til nedenstående (hvor X.X.X.X erstattes af boksens IP adresse)
http://X.X.X.X/admin/resync?http://prov.mifon.dk/sipcfg/cisco.cfg?mac=$MA
– Så gentarter boksen og burde komme online hvis den er kendt af vores system.


Har du en SPA2102 skal du nu klikke på Voice – Har du en PAP2 gå blot videre.
Tryk på Admin Login
Klik på (switch to advanced view)
Klik på Provisioning

Sørg for at Provision Enable: er sat til yes

Indsæt følgende link på Profile Rule:
http://prov.mifon.dk/sipcfg/cisco.cfg?mac=$MA
Tryk Save/Submit i bunden.


Herefter kan du logge ind i mit.mifon.dk og skrive MAC adressen ind på dit udstyr, så vi kan kende den i vores system. Når det er gjort, så skal boksen genstartes, og så virker det.
– MAC adressen står som regel skrevet ved den nederste stregkode bag på boksen med meget små bogstaver. 12 tegn bestående af blandet bogstaver og tal.
MAC adressen kan også aflæses/kopieres fra Info-siden i webinterfacet, under afsnittet Product Information.

Har du problemer med ovenstående er du ALTID velkommen til at kontakte Kundeservice
på tlf. 5555 1010, har vi ikke åbent når det passer dig, så smid os en mail info@mifon.dk,
så finder vi ud af det også :-)