middle-shadow bottom bg

Mifon

 

FAQ – ofte stillede spørgsmål

 

Generelle spørgsmål (7)

Hvor tanker jeg taletid?

Du kan nemt, enkelt og ikke mindst sikkert tanke taletid i vores selvbetjeningsdel “mit mifon”.
Adressen er http://mit.mifon.dk/

Hvordan aktiverer jeg hemmeligt nummer?

Sådan benytter du hemmeligt nummer.

Slå hemmeligt nummer permanent til, ring: 73* fra din telefon
Slå hemmeligt nummer permanent fra, ring: 73** fra din telefon

Er du gammel Skyline kunde skal du selv aktivere hemmeligt nummer igen, da denne indstilling ikke er aktiv fra start.

Du kan læse mere om vores services på denne side: http://mifon.dk/services

Kan jeg beholde mit gamle telefonnummer?

Ja, selvfølgelig kan du beholde dit gamle fastnetnummer. I vores bestilling vælger du blot at du ønsker at flytte et eksisterende nummer.

Kan jeg bruge min gamle telefon?

Ja, med en IP-boks kan du let og enkelt beholde din gamle fastnettelefon. Du kan let tilkøbe en IP-boks under bestillingen, som du efterfølgende selv kan sætte op på ganske få minutter. Vi hjælper selvfølgelig gerne, hvis du er i tvivl om du har behov for en IP-boks, eller behøver hjælp til opsætningen.

Hvor tjekker jeg min saldo?

Saldobalancen, opkaldsforbrug mv. kan tjekkes på login siden.
Adressen er http://mit.mifon.dk/

Jeg har et ekstra nummer, hvad gør jeg

Hvis du i dag har et nummer med ekstra nummer, så skal du have to abonnementer for at kunne bruge begge to.

Skyline familiesammenføring (6)

Hvorfor ringer min telefon ikke?

Tjek om du har forbindelse til internettet. -Det SKAL du have…!!
Sluk for din telefon adapter i ca. 15 sekunder, og sæt dernæst strømme til igen.

Er du blevet overdraget fra et andet teleselskab, skal være opmærksom på at dit udstyr muligvis skal omkonfigureres til mifon’s systemer.

Du kan læse meget mere om omkonfiguration og opsætning her: http://mifon.dk/opsaetningsvejledninger

Virker din telefon fortsat ikke, kontakt da kundeservice på telefon 5555 1010.

Mister jeg min saldo fra mit gamle Skyline abonnement?

JA! Desværre..

MEN mifon forerer dig, din saldo som taletid/abonnement, såfremt du bliver som kunde hos mifon og senere optanker flere penge til din konto.
Saldo, opkaldslog, forbrugsoversigt, optankning mv. kan ske på http://mitmifon.dk/

Kan jeg ringe som jeg altid har gjort, nu hvor Skyline er overdraget til mifon?

Ja. Du vil kunne foretage og modtage opkald som du altid har gjort det.
Priserne for abonnement, opkald. mv. er uændret.

Bemærk dog at Skyline har fejlfaktureret mobilopkald foretaget til nogle udlandsdestinationer, ved at tage fastnetspris for disse. Da vi har vores egne systemer, vil denne fejl selvfølgelig være rettet.

Følgende lande har været fejl faktureret hos Skyline:
Argentina, Chile, Etiopien, Kroatien, Lithauen, Monaco, New Zealand, Schweiz, Tjekkiet, Tunesien, Ungarn, Venezuela.

 

Skal jeg have nyt udstyr for at min telefon fortsat virker?

Nej. Dette er ikke nødvendigt.
Det kan dog være, at der skal laves en lille ændring i dit udstyr for at det taler sammen med mifon, i stedet for de gamle Skyline/Telsome systemer.

Har man en NetGear boks fra Telsome/Skyline, ændres indstillingerne inde i boksen automatisk.

Har man andet udstyr, som man eksempelvis selv har konfigureret, er brugernavn og adgangskode det samme (dog er brugernavnet det rene telefonnummer uden +45 – eks. 55551010). Serveren skal rettes til sip.mifon.dk.

Du kan læse meget mere om omkonfiguration og opsætning her: http://mifon.dk/opsaetningsvejledninger
Skal du have hjælp til at konfigurerer din boks, kontakt da supporten på tlf. 55 55 10 10 -Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Hvor er min login side?

Adressen er http://mitmifon.dk/

Her kan du tjekke saldo, tanke op, se forbrug mm. Klik ind og se nærmere.

Hvis jeg opsiger mit abonnement, er der så noget jeg skal være opmærksom på?

Ja. Udstyr som er leveret af Mifon/Skyline/Telsome skal sendes retur til mifon kundeservice.

Modtager vi ikke udstyret senest 14 dage efter abonnementets ophør, bliver der sendt en regning på 595 kr. inkl. moms, så du kan beholde udstyret.

Udstyret skal ved aftalens ophør leveres tilbage i samme stand som leveret, når der ses bort fra slid og ælde.